Zanjan University of Medical Sciences پست الكترونيك · درباره دانشگاه · اخبار دانشگاه · نقشه پايگاه · كتابخانه · English
شناسه کاربری رمز عبور ثبت نام در پایگاه | فراموشی رمز
:: ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اهداف جشنواره::
موضوعات و محورها::
هیات داوران::
تقویم جشنواره::
مقررات عمومی::
مقررات تخصصی::
جوایز جشنواره::
اخبار و اطلاعیه ها::
پوستر جشنواره::
ارسال آثار::
درباره جشنواره::
اعلام نتایج::
هیات برگزاری::
تماس با ما::
::
:: نخستین جشنواره سلامت و رسانه، مردادماه ۱۴۰۰ در زنجان برگزار می‌شود ::
 | تاریخ ارسال: 1400/4/26 | 

نخستین جشنواره سلامت و رسانه، مردادماه ۱۴۰۰ در زنجان برگزار می‌شود 
  
عصر حاضر عصر سلطه و دوران طلایی ارتباطات است . بی‌گمان در مورد همه مسائل جهان، رسالت بزرگ و مهم اطلاع‌رسانی، فرهنگسازی و مدیریت افکار عمومی در راستای تحق اهداف و چشم‌انداز ترسیم شده بر دوش رسانه‌های جمعی است. امروزه رسانه‌ها با گسترش مرز‌های جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی، هویت انسان معاصر را تحت تأثیر خود قرار داده‌اند، طوری که می‌توان هویت انسان مدرن امروزی را هویت وابسته به رسانه نام گذاشت. رسانه‌ها همان‌گونه که در ایجاد وحدت، همدلی و همگرایی، تقویت اعتماد به نفس و خود باوری و خلاقیت و نوآوری سازمانی و ملی، اعتماد و امیدآفرینی سهم به‌سزایی دارند، در مقابل می‌توانند بحران زا نیز باشند و گام در مسیر تضعیف پایه‌های اصلی قدرت جامعه نیز بگذارند .
 
با توجه به کارکردهای متنوع رسانه‌های جمعی، همچون آگاهی بخشی، اطلاع‌رسانی موثر و ماموریت محور، ایجاد انسجام و همبستگی، تعهد و تعلق سازمانی و اجتماعی، نظارت بر عملکرد مدیریتی، حمایت از مدیران کارآمد، کارآفرین و جهادی، فراهم کردن زمینه‌های مشارکت عمومی و اجتماعی، رصد امور و نظامات و تعاملات اجتماعی، می‌توانند جایگاه شایسته و درخور اعتنائی در تکوین، تکامل و نهادینه‌سازی شاخص‌ها و عناصر بنیادین ساختارهای کشور به خصوص در حوزه سلامت داشته باشند.
 
 رسانه‌ها امری فراگیرند
 
ویژگی اصلی رسانه‌ها « همه جا و فراگیر بودن، آگاه و بیدار بودن و مسئولیت پذیر بودن آنهاست. آنها می‌توانند یک کلاس آموزشی و تربیتی بی‌دیوار با میلیاردها شنونده و بیننده تشکیل دهند. وظیفه حراست از محیــط و ایجاد امنیت و آرامش فردی و اجتماعی را بر عهده دارند؛ آنها با ایجاد همبستگی میان همه عناصر و اجزای یک جامعه، امید و اعتماد را تقویت می‌کنند، خلاقیت و نوآوری را شکوفا می‌کنند، در پاسخ به نیاز‌های جامعه مسئولیت انتقـال میراث اجتماعی از نسلی به نسل دیگر را با سیری توسعه یابنده و شتابنده برعهده دارند .

رسانه‌ها هم حرکت، پویایی، شور و نشاط امید را ایجاد، تقویت و منتقل می‌کنند و هم رخوت، تنبلی و سستی را از سازمان ها و جامعه می‌زدایند . از یک سو احساس‌های عاطفی و ارزش‌های انسانی، محبت، صداقت و عشق به خدمت صادقانه را بر می‌انگیزانند و از سوی دیـگر، زشتی، بی‌ارزش و بی‌فایده بودن، یاس، ناامیدی، دشمنی، بی‌اعتمادی، دروغ، غیبت، تهمت و بهتان و ... را کمرنگ، کم‌اثرتر و بی‌اثر می‌کنند و رذیلت‌ها را به فضیلت‌ها و ارزش‌ها تغییر می‌دهند. این کارکرد همزمان و توامان و بسیار مهم و حساس وظیفه و تکلیف یک رسانه فاخر، حرفه‌ای و در تراز جمهوری اسلامی ایران است .

این جشنواره در نظر دارد با همکاری و مشارکت اصحاب متعهد و متخصص رسانه و با تقویت کار تخصصی، حرفه‌ای و اخلاق محور و استفاده بهینه از این ظرفیت عظیم و بی‌بدیل در بخش رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و دیزاین‌های دو سال اخیر و در ۸ محور ذیل با رقابت سالم و سازنده بنای نخستین جشنواره استانی سلامت و رسانه را بنیان گذاشته و زمینه‌ساز تقویت و توسعه تعامل و همکاری فیمابین برای ارتقاء سطح سلامت مردم عزیز و نجیب استان و اجتماعی سازی سلامت را فراهم نماید .  
  
اهداف  جشنواره
۱- ایجاد وحدت، همدلی، همگرایی، همفکری و هم‌افزایی بین خادمین نظام سلامت و اصحاب فرهیخته رسانه
۲- اعتمادسازی و امیدآفرینی عمومی نسبت به حوزه سلامت به عنوان سرمایه اجتماعی بسیار ارزشمند و ضرورت اساسی و پیش‌نیاز مهم برای فرهنگسازی و ارتقای سطح سلامت جامعه
۳- ارتقاء سطح سواد و مهارت عمومی در حوزه سلامت
۴- ارتقاء سواد رسانه و رجوع به رسانه‌های مرجع و منابع موثق خبری    
۵- اقناع سازی، فرهنگسازی و اصلاح رفتارهای فردی و اجتماعی مردم در حوزه سلامت
۶- اجتماعی‌سازی سلامت
۷- افزایش مشارکت‌‌های عمومی و همراهی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و مردم با حوزه سلامت در راستای اجتماعی سازی سلامت به عنوان یک ضرورت و فوریت به ویژه در مهار بحران‌های ملی و بین‌المللی از قبیل بیماری کووید - ۱۹
 
 بخش‌های فراخوان
بخش ۱ ) خبر
بخش ۲ ) گزارش
بخش ۳ ) عکس
بخش ۴ ) مصاحبه
بخش ۵ ) تیتر
بخش ۶ ) مقاله، یادداشت و سرمقاله
بخش ۷ ) طراحی گرافیک (تایپوگرافی،پوستر،صفحه آرایی، دیزاین و...)

ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره :
۱- آثاری تولیدی در فاصله زمانی  ۱/۴/۱۳۹۸ لغایت ۳۱/۴/۱۴۰۰ منتشره در یکی از نشریات استانی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان و نشریات سراسری (ویژه استانی) منتشر شده باشد.
 ۲- در آثار ارسالی باید نام دقیق صاحب اثر در صفحه منتشره قید شده باشد . ( افرادی که آثار آنها با نام مستعار و کد ثبت می‌گردد باید دارای تاییدیه مدیر مسئول رسانه استانی و یا سراسری باشد)
 ۳- رسانه‌های شرکت کننده باید دارای مجوز فعالیت باشند .
 ۴- هر متقاضی می‌تواند در ۳ بخش و با ۳ اثر در هر بخش شرکت کند .
 ۵- در خصوص تعداد اعضای شرکت کنندگان در بخش‌های مختلف جشنواره به شرح ذیل عمل خواهد شد .
- بیش از ۲۰ نفر شرکت کننده : نفرات اول، دوم و سوم انتخاب خواهد شد.
- بین ۱۰ تا ۲۰ نفر شرکت کننده : نفرات اول و دوم انتخاب خواهد شد.
- بین ۵ تا ۱۰ نفر شرکت کننده : فقط یک نفر
- آثار ارسالی کمتر از تعداد تعیین شده ، در سایر بخش‌ها ادغام و یا حذف میگردد.
- فقط آثاری پذیرفته می‌شود که در حوزه سلامت تولید و منتشر شده باشد

 جوایز جشنواره :
نفر اول در هر رشته : تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۲۵ میلیون ریال
نفر دوم در هر رشته : لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال
نفر سوم در هر رشته : لوح تقدیر و مبلغ ۱۵ میلیون ریال
 
بارگذاری و نحوه ارسال آثار :
۱- بارگذاری آثار در سایت دانشگاه به آدرس http://Art.zums.ac.ir - zumsart۲۰۲۰gmail.com
۲- در صورت عدم موفقیت در بارگذاری آثار در سایت جشنواره، اصل آثار به دبیرخانه جشنواره سلامت و رسانه به آدرس جاده گاوازنگ، مرکز همایش های بین المللی روزبه ، دبیرخانه اولین جشنواره استانی سلامت و رسانه تحویل داده شود.
 
تقویم جشنواره :
آخرین مهلت ارسال آثار ۱/۵/۱۴۰۰
زمان اختتامیه : ۲۰-۱۶ مرداد ۱۴۰۰
نشانی دبیرخانه: مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه، دبیرخانه دائمی همایش‌ها و جشنواره‌های علمی فرهنگی و هنری دانشگاه علوم پزشکی زنجان
تلفن تماس و هماهنگی : ۰۲۴۳۳۳۳۱۳۹۵ – ۰۹۰۳۰۶۹۶۱۴۲ - ۰۹۱۲۱۴۱۷۴۴۰
 
مقررات عمومی جشنواره : در بخش هفتگانه
۱- تکمیل فرم تقاضای شرکت در جشنواره  و قبول تمام مقررات اعلام شده در سایت دانشگاه .
۲- مالکیت مادی و معنوی آثار برای شرکت کننده محفوظ خواهد بود، در غیر اینصورت، کلیه آثار حقوقی به عهده ارائه دهنده اثر بوده و دبیرخانه جشنواره هیچ گونه مسئولیتی در قبال این تخلف نخواهد داشت .
۳- دبیرخانه جشنواره حق استفاده از آثار در رسانه‌های مکتوب و چاپی و اطلاع‌رسانی، تبلیغات فرهنگی و نمایش در داخل و خارج کشور را با ذکر نام حقیقی یا حقوقی خواهد داشت.
۴- لازم است آثار در زمان تعیین شده خلق شوند.
۵- برای شرکت در جشنواره محدودیت سنی وجودندارد.
۶- بعد از دریافت آثار در دبیرخانه جشنواره به هیچ عنوان امکان خارج نمودن اثر مقدور نمی‌باشد.
۷- تصمیم نهایی درباره موارد پیش بینی نشده که در مقررات حاضر لحاظ نشده است و یا ابهامات ناشی از مفاد آن و تغییر در بعضی از مقررات، با دبیرخانه جشنواره است و نظر دبیرخانه قاطع بوده و مصون از هرگونه اعتراض و ادعایی خواهد بود.
۸- سرعت در انتقال مفاهیم، جذابیت در آگاهی بخشی و خلاقیت و نوآوری از ویژگی‌های اصلی ارسالی در داوری می‌باشد.
۹- این جشنواره به دنبال راهکار و آثاری است که با روش‌های حرفه‌ای و خلاقانه، خدمات، دستاوردها و پیام‌ها و مفاهیم حوزه سلامت و پیشگیری را به ساده‌ترین و نافذترین شکل ممکن نمایش دهند. جذابیت اثر از نظر دیزاین، خلاقیت در ایده‌پردازی و انتقال مفاهیم با کیفیت از اولویت بالایی برخوردار است.
 
تذکر : تقاضای شرکت در جشنواره می‌بایست صرفا توسط نماینده ی قانونی رسانه تکمیل و به جشنواره ارسال گردد.
به کلیه آثار پذیرفته شده، گواهی شرکت در جشنواره اعطا خواهد شد
دفعات مشاهده: 891 بار   |   دفعات چاپ: 68 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
برای مشاهده کل مطالب بخش اخبار و اطلاعیه ها اینجا را کلیک کنید.